Thursday, September 25, 2008

MARI MENGENALI BUAH SALAK


salah satu antara buah kegemaran aku baik jeruk atau pun tak..sedap uolss..masam masam manis...selama ni aku taktau pon pokok dia rupa mcm mana..so hr nie aku nak share ngan korang mcm mana rupa pokok buah kegemaran aku nie..slalu dok makan buah jek tp tak kenai camne pokoknyer kan..


buah nie sebnarnya buah hutan..tu sbb kulit dia keras n kasar..first time aku tgk kulit dia dah rasa geli geleman..cam kulit ular or tenggiling pon ader..tp bila rasa isi dalam..walalweiii sodap rupenyer yer..








pokok dia ni cam pokok kelapa sawit..buah dia tuh kat pangkal2 pokok jek..tupai pon sgt suka kepada buah ini yer..so kena cepat dr tupai ok..hikss..boley ke camtu??**sengal**






nampak tak yg tajam2 tuh..tuh duri dia tau..protective sungguh pokok nie yer..takleh sebarangan jerk terjah..kang mau ader tercucuk sana sini..buta pon boleh yer..


***buruk kan rupa buah nie..tp aku tatap sokaaa***


gembira dpt buah yg menjadi feveret aku nie....xsabo rasanya nunggu nak bukak poser..uhuhuhuuh..




sila abaikan muka aku yg pucat lesi mcm hantu tuh..mmg maleh nak make up ke ape sbb poser2 nie xkoser i..

2 comments:

Sepet said...

xle makan buah ni kalo kulit dia ade..
sbb bibir sgt sensitif kt bulu2..hehe!!nnt gatal ooo..
tp kalo da kopek...da jd jerok..
xle bnti makan..kalo x nnt rase cm nk nanges..hehe!! tu tipoo..

zbelleza said...

hikss..sedap wOoOo buah nie..samada jerok or x mmg superb..I LIKEEE..