Monday, September 22, 2008

MARI MENGENAL BUAH TAMPOI..

aritu masa aku pegi jalan2 ke air terjun lata iskandar tuh kan..kan aku ckp ader aku beli buah tampoi..so kak shafa ader request tanya camner rupa buah tuh kan..


so entri ni khas utk akak tau..hiksss..


tp buah yg tinggal ader 2 biji jek..yg lain tak sempat nak snap..dah selamat masuk dlm perut dulu..hiksss


sedap buah nie rasa masam2 manis..cam ala2 rambai tuh hah rasa dia..bijik dia pon camtu..senang citer mcm buah rambai tuh la..cuma kulit dia keras jek..


mmg aku suka buah nie..susah nak dpt sbb dia buah hutan..


orang asli yg jual buah nie tau..sgt murah..aku beli 4 ikat rm10 jek..dlm 1 ikat tuh ader la 10biji gitu..murah okay..kalo kat kedai mau gamak nya kira timbang..berat tau buah nie..





isi dia kaler kuning..ader gak kaler putih tp tuh bukan tampoi org asli tuh ckp tuh buah ape ke nama nyer aku lupa..tp rupa dia sebijik mcm buah nie..cuma isi dia kaler putih..tp yg sebenar benarnya buah tampoi adalah yg berisi kaler kuning ok..


kalo salah bkn salah aku ok..salah kan org asli tuh..aku ckp ape yg dia ckp jek..hiksss




ok tu je nak kongsi ngan korang arinie..besok aku kasi tunjuk yg lain pulak yer..

2 comments:

shafa said...

akhirnyer dpt kenal jgk buah tampoi nih...
nk kene cr gak nih...
cam buah rambai kulit die..
tp isi totally lainlah....
tima kasih baut gak entry nih...
so plan seterusnyer...antarlah buah tampoi kat akak....
hahahahahahahha....gurau jerlah ek

zbelleza said...

hehhehe akak..agaknyer kalo pos kat akak buah nie mesti semuanya dah kecut2 bila smp nanti..hiksss