Wednesday, July 30, 2008

IKaN OwH IkaN

korang suka tak makan ikan sungai..ermm sedap tau kalau digoreng garing2..tp aku tau ader org mmg tak suka sbb diorg kate berbau hanyir...tp aku ni semua nyer boleh makan..takde pantang2nyer..pantang jumpa ader la..hiksss..so sgt senang memberi aku makan..hihiihihi..


ni nak tunjuk kat korang ikan2 sungai yg mak aku tangkap..owhh FYI mak aku ni teror tau menjala..mmg mak aku sgt suka menangkap ikan..aku??tukang teman or tukang kutip ikan jek...tu pon dulo2 laa..skang ni nando..slalu g menjala kat bendang kat2 umah aku tuh..kg aku ni kawasan bendang so sgt senang nak dpt ikan2 camnie..cuma rajin ngan tak rajin jek..nanti la next entry aku citer pasal kg aku plak erk..
Ikan2 ni sgt sodap digoreng garing2 sajork..rangup weih..sodap makan ngan nasi kena sekali gulai asam tempoyak..tak hengat org dah weih..iskk2..terliur aku dah nie..aissshhhh...nampak tak ikan2 tuh..ader ikan puyu, ikan haruan, ikan putih dan ikan yg paling aku suka sgt..ikan keli bendang..sgt sodap rasanya kalo nak banding ngan ikan keli yg bli kat paso..tp skang ni mcm susah nak dpt sbb dah nk pupus kot ikan keli nieh..aiiyakkk..

ni bibik yg aku paksa memasak..hahahhaha..bengang jek anak buah aku nie sbb aku jd tukang tgk jek ..bkn pe sajer jek kasi dia training masak..kang tak reti plak..harus kena penampaq 60 kali ..pemalas nak mampos nie...smp mak aku dah tak larat nak membising dah..isk..isk..ni la budak2 zaman skang..

4 comments:

annapeje said...

iskhh2 ko neh membebel mengalahkan mak orang ahahahha

zbelleza said...

ko dengki erk ngan aku..hahahha

eYaNacOMeY said...

sy sukak ikan keli!!! msk dgn cili api kering2..sodap woo..tangkap leleh..hehe

Deqna said...

tentu sedap..saya pun suka makan ikan sungai.. tapi sekarang dah kurang mkn since hubby tak makan.. ntah apa2 je saya ni, padahal boleh jer kalau nak makan, hubby bkn larang pun, tapi ntahlah since dia tak makan kita pun tak makan..