Tuesday, November 4, 2008

CERITA AKU KEMANA EH

ok mula2 nak citer yg ni dulu eh..

bismillahnirrohmannirohim..cewah dah lama tak apdate gini ler jdnyer..ntah ape ape ntah aje jadinyer..keh keh keh..gigil2 plak idea tarak mali..sgt potong stim betul la..
dah la ader gangguan emosi kacau perasaan aku plak tuh..aishhh sgt2 menduga betul la nak apdate blog hari nie..xpe demi blog aku yg tersgt aku chenta nie dan juga korang2 yg sentiasa memberi sokongan..penawar hati aku dikala kecewa ini [ayat nak pujuk ati nieh ;P, iyer la sape lg nak pujuk kalo bkn diri sendiri kan]


aku tetap akan apdate jugak ari nie..laju laju banyak banyak tau...:P..sila kasi sokongan moral pada sy okay..
walaupon citer minggu lepas..aku ttp nak citer gak..pedulik laa..korang mesti nak tau kan..mana aku pegi ilang lama2 tuh kan....eleh tipuuu..msti nak tau kan..malu ahh tuh nak ngaku tuh..:P xpe2 meh aku citer meh..


mula2 ari selasa lepas diwali tuh aku p gatai smbg cuti..sbb??


i- aku malas nak keje..bangun2 pagi rasa kepala pening2..terus htr sms kate nak cuti..padahal boleh jek kalo nak g keje..bkn teruk mana pon..tp sbb dah M kan..terus la pura2 mcm teruk..teruk kah aku??keh keh keh..sila jgn jawab soklan tuh eh..kang aku kecik ati plak weih..hikssss

ii- aku kena bt medical..sbb ape??nanti dulu..aku xmo kasik kasi tau kat sini..biarlah rahsia dulu eh..kang2 aku bt en3 lain pasal tuh eh..janji..


mula2nya mmg aku malas nak p bt medical tuh..kan hajat ati aku cuti sbb nak dok rileks tgk tv kat umah sambil2 golek2 kan..tp bila memikirkan nanti ari khamis aku nak cuti lg pastu bila plak aku nak bt kan..terus la gegas2 bgn pegi jugak..tu pon aku g dah pkl 11 lebih..malas la kan..lgpun aku bkn reti nak bt semua tuh..dolu2 time2 blaja mak aku temankan..so follow mak je..nie dah beso panjang mak pon jauh kena la p sorang2..sedih OoOoO..i kan anak bongsu..hormon ngades terlebih la sikit kan...:P
aku bt kat spital kerajaan jek..takyah kena bayo..jimat kan..cuma kena byk2 sabo je la..tau tau jek la kalo kerajaan nie..dengan ramainya kena tggu lamanya..tp i kan penyabar org nyer..jd takde hal punyolah

step by step ok kena bt..mula2 bodo2 aku la p tanya kaunter camner nak bt medical check up kan..yela aku mana reti tau benda2 ni..kira aku ni leh la berdikari..sesat2 tau aku dlm spital tuh tak jmp kaunter yg dickpkan..keh keh keh.. abis semua nurse yg lalu aku tanya mana kaunter kena g..giler sengal aku ni kan...
mula p amik borang pastu kena g bt x-ray, test air kencing, pastu bt appointment plak ngan doktor..tuh pon abis dlm lebih kurang kol 5 camtu..lama kan...dr pkl 11 tuh weih..hambek ko..padan muko aku..

tp masa nak bt test air kencing tuh cam lawak sket..ader 2 botol tau kena isi air kencing tp leh tak masa tuh aku tak brape nak ke kencing..cesss...potong betul la ..botol tuh pon bkn besar mana pon lepas tuh bknnyer kena penuh pon..suku dr botol je tu jek..tu yg bt lama tuh sbnrnya..ngades terlebih..sudahnyer kena tggu plak smp aku minum 2 air mineral kecik tuh pon xmo gak lg..ader la dekat2 stgh jam gak nak kasi kencing..iskkk..ngade2 tul la, kalau kat umah tuh asyik2 nak terbleso jek keje nyer..huemmm


ni kat kaunter x-ray..xramai org kat sini..sekojap jek..

dah abis test air kencing tuh..kena plak jmp doktor..nurse2 tuh cam bt bodo2 jek..nyampah i..aku terpinga2 la sorang2 kat situ..ader la dlm 15-20min camtu..ermmm







bkn jmp doktor pon lg..just jmp pembantu perubatan jek dulu check berat, mata n tinggi..dah sah2 mmg aku rabun..suh plak bukak cermin mata aku p tgk nombor2 yg bapak jauh tuh..mmg sah2 la aku ckp..takkk nampakkk..keh keh keh
nanti kendian bt appointment jmp doktor plak

next entri eh..penat la nak makan jap nieh...

3 comments:

Suki Cida said...

nak kena gigitnya...

ayo macam penyakit serius je cheking bagai... nasib appoiment dok kul 5 hari yang sama... kalau kat tempat akak.Nak cabut gigi appoinment 2 bulan, time tu gigi ke mana doktor tutah ingat ke tak... wakakak

zbelleza said...
This comment has been removed by the author.
zbelleza said...

sukicida:

geget yer akak..no no..atit xmo kena geget..keh keh keh

xserius pon akak..nanti next n3 yer bell citer ape sbb g checking bagai nun..

kalo gitu ler appointment tpt akak mau tercabut dulu gigi tuh br dpt jmp doktor tuh erk..gilesss laa