Tuesday, December 11, 2007

MaKaN TiMe


pagi2 lagi keluar dari rumah langit mendung..nampak gayanya hari nie pun sang suria takkan menjelmakan dirinya..patut la mcm best jek nak sambung tidur td..hehehheh..sib baik tpt kerja aku tak jauh dr rumah..so no wonder la kalau nak g lambat sikit pun..takpe, aiman tak kisah pun..tp bos aku kisah kot..ngehngeh ngeh...

malam td tiba2 datang rajin aku nak masak..walaupun dah tinggal sorang2 tp aku masih lg ader keinginan utk memasak..yela sbb hujan kat luar sana tuh so terpaksa la masak sendiri..malas la nak keluar hujan2 mcm nie..lebih baik duduk depan tv n makan je ape yg ader..sib baik ader sikit barang dlm fridge tuh..so masak la cincai2 pun asalkan boleh lapik perut aku yg dah berkeroncong tuh..just masak simple je sup ayam n sayur campur..hujan2 mcm nie hirup sup panas yg dicampur dengan kentang n carot mmg best..nyummy nyummy..walaupun tak sesedap masakan mak tp boleh la nie...



nampak bawang goreng jek..mana g nyer daun sup g aku tabur tadik erk..pelik..

sayur campur yang aku campurkan ngan bebola ketam..best jugak rasa dia..not bad la

sambil aku makan sambil aku tgk tv..sekarang nie dah ader citer baru yg aku leh layan..hehhehehe..couple or trouble..start pkl 8.30, best citer nie..dah lama dah tak layan citer korea..jumpa citer nie masa explore laman web 8tv aritu..saje je tgk, tiba2 mcm dah tersuka plak jalan citer nyer..terus jd teruja nak tgk episod seterusnya..kelakar citer nie..

citer nie mengisahkan seorg perempuan kaya yg sombong dan angkuh hilang ingatan (aku taktau la dia ilang ingatan mcm mana sbb episod awal aku dah terlepas dan dlm website 8tv pun takde episod awal2 tu)..seblm ilang ingatan tu dia selalu bertembung ngan hero dlm citer nie..diorg selalu je bergaduh..si hero selalu je terkena ngan pompuan sombong nie..so kiranya hero ni berdendam la..tp bila ilang ingatan pompuan sombong nie duduk serumah ngan hero nie..hero nie kira nak balas la balik kejahatan pompuan nie terhadap dia dulu..dia suruh la pompuan ni bt kerja2 berat..tp pompuan ni tak ingat ape2..siapa dia sebnrnya..pompuan ni ingat yg diorg ni pasangan kekasih tu sbb hero nie bawak duduk sama dia..walaupun pompuan nie tak ingat ape2 tp dia still ego n angkuh..mcm2 perkara kelakar berlaku..skang ni pompuan ni mcm dah nak ingat sikit2 sbb hero nie slalu bg dorongan supaya pompuan nie ingat balik..dia nak hantar balik la pompuan nie ke tpt asal cuma dia taktau latarbelakang pompuan ni sebnrnya..actually pompuan ni dah kawin dan mmg seorg yg kaya raya..suami pompuan nie pon sbnrnya dah taktahan ngan sikap si pompuan ni..tu sbb dia takmau cari pompuan ni..dia nak bolot semua harta peninggalan..tak sabar aku nak tgk last citer nie..dah nak abis dah pun citer nie, 20 disember ni dah nak tukar citer lain..so skang nie aktiviti menonton tv akan bermula seawal jam 6.30ptg..tp kan yang bagusnya, event aku terlepas tgk ape2 citer pun aku masih leh tgk keesokan harinya kat website tv tuh..tu la salah satu daya tarikan utk aku rajin ke tpt kerja..heehee..best kan...

No comments: