Friday, November 30, 2007

UsaHa MeNdeKoRaSi My HoMe

hehhehehe..malam td datang mood aku kemas umah..yela kawan aku bawak kuar barang2 dr umah kelmarin, abis umah bersepah..mcm tongkang pecah..oppsss seblm tu lupa nak kasi tau yg kawan umah aku yg sorang ni dah nak menamatkan zaman bujangnya mlm nie..malam nie dia akan sah bertukar title menjd puan..hehheheh..tahniah in advance dr aku utk cik fetty erk..malam nanti aku pun akan menghadiri majlis pernikahan dia..hehehhe cam jauh sgt pun kenduri dia..seblh umah aku jek..ekekekeeke..

so malam td aku pun ape lg..beroperasi la mengemas umah balik..yela takkan nak kasi terbiar camtu..aku gak yg semak mata tgk camtu..ader la beberapa barang yg kurang dlm umah tu..tp xpelah nanti pelan2 aku beli sendiri la..yang penting tv mesti ader walaupun tak sebesar mana tp jadi la bt lepas aku tgk..nanti next month beli besar sikit erk..simpan sikit bln nie duit..hehehehhe..after solat maghrib aku pun memulakan sesi membeli sedikit barang2 iaitu rak tv n rak kasut..tu la beli lg kasut byk2 kan dah takde tpt nak taruk..padan muka aku..here aku sertakan gambar brg aku bli semlm..tp seblm tu aku dah panas ati ngan aunty kedai nie..sombongnyer la..mcm hampeh..aku tau la aku just bli benda2 kecik jek tp jgn la double standard..cam hampeh..taknak dah pegi kedai dia lepas nie..bakar kedai dia baru tau..hampeh punya cine nie...sabau je la..

sebelum dipasang


selepas dipasang


takde la susah mana pun pasang benda alah nie..mudah je..kat kotak tu ader instruction dia mcm mana nak pasangnya..aku pun buat la slow2 benda ni smbil layan citer anak pontianak n lepas tu iris..tak consentrate aku tgk citer iris mlm td..xpelah nanti bila2 aku repeat balik kat youtube..tggu erk..skang nie aku tgh rajin nak update blog aku nie..hehehhehehe..so skang ni aku sorang la bermaharajalela kat umah nie...ikut suka aku la camner nak design lepas nie..best2..lepas ni nak beli mcm2 la..nak hias umah nie..tp ongkosnya ngak ada sekarang..mana bisa mau membeli itu dan ini..xpe sikit2 la erk..kalau la aku byk duit sekarang alangkah best nyer...yuhuuuhuuhuhu..sape mau sponsor aku..sila hantar email kepada aku..bantuan anda amatlah dialu-alukan..terima kasih...ekekekkekeke


lepas abis siap pasang semua tuh..aku pun mula la mengemas umah..bersihkan ape yg patut..penat oooo buat sorang2 nie..tp dgn penuh semangat aku bt semua tuh..yela takmau la tgk umah bersepah2 nie..serabut la dek non..akak menci..hehehhehe..tp kalau dtg malas aku tu xde la kemas sgt pun..biasalah tu..sibuk balik kpg weekend harapkan lepas balik keje la kemas sikit2..lg satu motif aku kemas umah nie ialah mak ngan ayah aku nak dtg weekend ni sbb nak attend kenduri mber aku nie..so diorg akan menginap di umah aku..tu yg sibuk sgt nak kemas tuh..hehehhehehhe..yela kasi selesa sikit..sedap mata memandang..maklumlah umah bujang pompuan mesti la kemas ye tak??so ni la hasil selepas aku kemaskan..boleh la drpd sblm nie..gambar sblm nie xdpt disertakan atas sbb2 tertentu..



separa kemas..tv aku comel je mcm tuan empunya..hahha..sungguh perasan



hasilnya..walaupun aku kurang berpuas ati lg

aku ingat lepas ni aku nk cat plak la umah nie..nmpk tak kat dinding umah tu dah comot..tp probnyer tn umah aku nie cam kemut sikit..dah 4thn aku dok umah dia jg baik2 punya la susah nak mintak ape2..isk kadang2 bengang pun ader..kalau duit sewa tuh semedang je nak ontime..tp kalau ckp pasal umah ader rosak n harus dibaiki..susah betul nak pi baik..eeee tension tau kadang2..takpe lepas nie aku tak kira nak jugak suruh dia cat umah dia nie..aku sikit punya jg umah dia mcm umah aku sendiri tp dia langsung takde kebajikan..huhuhuuhuh..bkn aku tak bayar pun sewa umah dia..xpe nanti ade rezeki aku pun nak bli umah sendiri..takyah nak komplen2 umah org nie..susah tul la..huhuuhuhuh..tp boleh ke capai impian aku nie???xpe masuk list azam thn dpn k..

so semlm kemas punya kemas smp pkl 1.30pg..giler kau mana ader org buang tebiat kemas umah pg2 buta camtu..aku je yg sewel sikit..sbb lepas ni pikir mana ader masa nak bt semua tuh..alang2 dah kemas baik teruskan kemas cuma bilik atas je tak usik ape2 lg..nanti2 la..minggu dpn ke..tak larat rasa nyer nak abiskan malam td sorang2..lgpun aku keje hari nie...pg td kan dah terbangun lewat..amik kau, masuk keje 8.20..semua org dah smp aku sorang je terkial2 baru nak smp..buat muka seposen je la..tp dlm ati tuhan je yg tau..hhoohohohho..Ya ampun..xmo bt lg..

so td masa lunch hour aku sibuk plak memusing kedai cenderahati..iskk ape mau beli utk present wedding fetty nie..mati laa..otak jem taktau mau beli ape..budget pun kena gak sbb bln nie mber aku kawin 4, 5 org..waduhhh22 gawat mcm nie...apa yg mau bikin present..dushhh pening dik...xpe ptg nie blik keje aku nak pi pusing tpt laen plak..mana tau terjumpa present yg sesuai..sikit lg nak balik..yahuuuu..ni lg satu nak citer pasal penyakit aku nie..teruk tul la, mmg takleh nak bt ape..penyakit pelupa..iskkk..tu la makan lg asam byk2..kan dah jd mak nenek..semlm g giant konon2 nak amik la barang tertinggal kat kaunter simpan barang..sib baik ader lg barang tuh walaupun dah dekat hampir 2 minggu..aku tanya2 kat akak tuh akak tuh kate ader lg..so aku pun suruh arr akak tu simpan kan sekejap sbb aku nak masuk dlm giant nak bli brg..alih2 pg td br aku perasan yg aku lupa lg nak amik brg tuh..seblm tuh akak tuh mmg dah pesan kat aku jgn lupa amik tau..nanti adik lupa plak lg..aku pun konfident kate, ok nanti sy amik tau akak..sy tak lupa punya..alih2 lupa lg..iskk..malu siot nak pi amik..bkn mahal pun brg tuh..bakul utk letak buah-buahan jek tp aku ni yg kuat pelupa..xpe la balik nie aku g amik sat..lantak la..barang aku..g tuntut je la, ye tak??

so oklah jam pun dah menunjukkan angka 4.45..aku nak kemas2 sikit lepas tu nak balik siap2 nak g majlis pernikahan kawan aku laks mlm nie..so next week aku update kan citer perkahwinan kawan aku yg bertemakan warna pink berserta gambar2 majlis perkahwinannyer..

No comments: