Friday, November 23, 2007

KeTeNtuAn ILaHi

kita hanya mampu merancang tp Tuhan yang menentukan segalanya..walau mcm mana kita rancang sekalipun kalau dah ditakdirkan Tuhan tak izinkan maka takkan berlaku la sesuatu perkara tu..hurmmm..macam terkejut jugak bila dpt sms dari member umah aku mlm kelmarin..dalam sms tu dia ckp perkahwinan dia yang bakal berlangsung pada 25/11 nie terpaksa ditangguhkan disbbkan dia dimasukkan ke hospital..isk berderau bila aku baca sms dr dia tu..mcm tak sangka pulak sbb ptg tu aku baru je sms dia perli2 dia kata dah ready ke belum..lgpun sblm dia balik minggu lepas dia ader janji ngan aku nak balik umah balik sbb nak temankan aku g beli barang..huhuuhuh..tp smp ke hari ni dia tak muncul2...tgk2 mlm dpt berita mcm tuh..iskk..kesian betul la aku tgk dia..dia ckp penyakit lama dia dtg balik..ermmm..dalam kegembiraan utk menanti hari bahagia tiba2 datang musibah untuk menguji ketabahan seseorang..aku harap dia tabah menghadapi dugaan ini..dan aku ttp mendoakan semoga dia cepat sembuh..sdih jugak la sbb dlm sms tu dia ckp dia rindu kat aku sbb dah tak dpt tidur sama2 dah..aku tiba2 jd sebak pulak bila dia ckp camtu..Insya'Allah bila ader kelapangan nanti aku akn pergi melawatnya..huhuhuhuhu..sabar ye Kak Watie..nanti kita jumpa tau..

malam td keinginan aku untuk ke dapur kembali..ptg td lepas balik dari kantor terus membeli barang2 utk memasak tp bila sampai saja dirumah keinginan terbantut bila kemahuan melampau utk menonton tibi..lantas aku tinggalkan semua barang2 itu di atas meja..harharhar..lepas abis layan citer yg aku suka tu..aku mula memulakan kerja2 didapur..memotong daging utk diperap dgn penuh ketekunan aku bt semua tuh..harap2 menjadi la resepi nie erk, actually resepi nie aku dpt dr blog kak syana..aku slalu menjengah ke blog kak syana nie..kira2nya aku ni pembaca setia blog dia la..saya suka baca blog akak..hehehehheh..so dpt la aku resepi nie..lepas kerja2 memerap daging selesai aku pun mula menguruskan diri..lepas kira2 sejam dah selesai aku uruskan semuanya mula la aku berdondang kat dapur tuh..hehehhhehehe..seronok tau sebenarnya memasak nie..lg2 kalau nak cuba sesuatu yg baru nie..cam excited je tau..hehehhehe..so nie la hasilnya setelah aku bersusah payah memasak..lihat ya hasil kerja tangan aku nie aku suka sgt rasanya..amat mudah, cepat dan tidak memerlukan tenaga yang byk untuk menghasilkan masakan ini..bukan aku sorang je suka, kawan umah aku pun suka..siap mintak resepi lg tuh..ekekekkekeke..so kami makan pun bersama sambil menonton tibi..aku slalu je hasut fetty makan maam2 camnie..hehehhehe..ader hati nak berdiet tp kalau dok ngan aku jgn harap la sbb aku suka masak n makan..hehehhehe..slalu aku kena leter ngan dia..tp aku tak kira dia kena makan jugak sama aku kalau tak aku takmo kawan..jahat tak aku???

Aku mmg suka memasak tp kan satu je aku ni, aku ader penyakit lalai + cuai..isk2 hampir2 umah aku terbakar kelmarin dek kerana kecuaian aku sendiri..aku lupa nak tutup dapur gas..mmg giler la aku nie..isk2 tak dpt aku nak bygkan kalau la aku tak sedar, mau aku mati terbakar..nie semua gara2 kemahuan melampau aku mau menonton citer Iris..isk..Ya Ampun..aku tak mau lg jd macam nie..selamatkan la hambamu ini Ya Allah..nasib baik la Tuhan tu masih sayangkan aku..dah lepas abis tgk citer tu sambil tersenyum-senyum mengenangkan citer itu, aku pun masuk kedapur..dlm kegelapan tu aku terpandang la satu cahaya kebiruan..hampir menjerit aku tgk cahaya tu..Alamak..dapur gas aku lupa tutup..arghh tidak..patut la aku rasa cam ader bau hangit..sib baik la api slow..ni semua gara2 kerja2 aku menggoreng ayam td la nie menggunakan api yg perlahan..terus terlupa nak tutup api dapur..isk2..teruk betul la aku nie..babab 100x..Ya Ampun..tak mau lg kejadian mimpi ngeri nie berulang...huhuhuuhuhuh

oklah, jam sudah menunjukkan angka 4..hari ini serasa ingin pulang awal kerana mood aku tidak begitu baik..aku rindukan seseorg..akan tetapi seseorg itu telah merajuk + marah ngan aku..nak nyanyi jap " adakah aku yg salah..atau hanya helah saja.." awak..awak tak rindu sy ke..sy rindu awak..walaupun awak selalu ckp sy tak rindu ngan awak.."..hurmm...owhh ya..minggu ini sy mau menghadiri kenduri kawen kawan sy..cuti sekolah begini mmg jadual dipenuhi undangan majlis perkahwenan..huhuhuhu..lepas ni nak kena susun la kad2 jemputan ni sbb aku telah terkejam dengan seorg kawan aku yg aku terlupa utk menghadiri majlis perkahwinan nya minggu lepas..harharhar..camner aku leh terlupa..yoyi maafkan la kawan mu yg nakal ini..aku tidak sengaja..ampun ya yoyi..

No comments: