Thursday, July 17, 2008

MaKaN BeSaR


Semlm ptg lepas blik keje terus lepak layan citer ezora..tgh dok ralit tgk citer tuh akak umah aku pon ckp ajak la p makan luar sbb dia nak blanja sempena dia br dpt naik pangkat..alahai baiknyer nak banje adik..mula2 cam malas nak kuar tp lama2 tuh sian la plak, lgpun dia ckp bila lg nak membelanja aku..hiksss..aku pon orait je la..yela org ckp, rezeki jgn ditolak musuh jgn di cari..cewahh kunun..betul la kan??hihihiihihi





sesi posing dulu seblm nak g ke restoren tuh..hikss..yela nak masuk dlm blog punya pasai..harus la ader muka aku..


kitaorg g makan kat IKAN BAKAR LUMUT..selepas org yg membelanja tuh decide sendirik..aku memfollow jek malas nak pikir katmana sbb aku pons xtau katmana sedap..aku pon ckp la kat dia..adik ni jenis tak kisah kak..org nak blanja kat mana2 pon boleh..(ayat kasi sedap telinga..tp betul pe..aku jenis yg xberkisah sgt..mana2 pon boleh..asalkan sedap..hiikss)..so ni la kedai g kitaorg pegi tuh..






macam2 la ader seafood bagai..ikan bakar semua..tp aku dah sound dah awal2 kat akak tuh jgn nak order bebyk yek..sbb aku ni jenis tank kecik jek..kang sape nak kasik perabis semua..dah la berdua jek..mati kekenyang plak..(tp ader ke org mati sbb terlalu kenyang erk..hikss..pepandai jeks)..menu yg di order..layan gambo jek la yerk..sikit2 jek aku bgtau..





tomyam..ikan kembung masak cili..daging masak merah..ayam papriks(betul ke eja camnie)..kailan ikan masin..sambal belacan(sambal belacan tak termasuk dlm gambo..kat tepi tuh jek..hiihihi)..kat bwh gambo close up sket..kasik korang terliur..aissshhh........



ikan kembung masak cili yg rasa dia ala2 jek




ayam papriks yg sgt sedap..tomyam yg super duper pedas..kailan ikan masin yg ala2 jugak

ni menu peberet aku..daging masak merah yg sgt2 sedap..aiisssshh terliur skang ni..

air aku..tembikai laici..laici byk uolss..best..best...



org yg membelanja aku semlm..curik2 aku snap gambo dia..ampun kak erk..dah tak sabo nak makan dah tu..gambo sendirik tak sempat nak snap sbb dah lapo..lgpun segan org keliling..hihihi..
masa kitaorg tgh makan ni..akak tu bgtau aku mamat2 meja sblh usha2 meja kitaorg..agaknyer depa dlm ati mesti kate..byknyer depa nie makan..berdua jek..abis plak tuh..melantak betoi..agaknyer la kot..hihiihihi..sib baik aku membelakangkan diorg..tak nampak la..takde la malu sgt..hikss..


aku yg sgt happy sbb pewott dah kenyang..tu yg senyum tuh..hikss..dah jom balikss..overall makanan dia ok..tempat dia pun ok..ader tv skrin besau lagikss..kak nanti leh blanje lg tau..hehehe

























No comments: